زالو درمانی طبی و آرایشی

زالو چیست؟
سپتامبر 8, 2016
زالوی پزشکی چیست؟
سپتامبر 20, 2016

از زمان مصر باستان ، زالروها در پزشکی برای درمان:

  • ناهنجاریهای سیستم عصبی
  • مشکلات دندانپزشکی
  • بیماری های پوستی
  • و عفونت و مورد استفاده قرار می گرفتند.

اما امروزه ، از آنها بیشتر در جراحی‌های پلاستیک و سایر جراحی ها استفاده می شوند. این امر به این دلیل است که زالو ها ، پروتئین هایی را که برای جلوگیری از لخته شدن خون کار می‌کنند، از خود ترشح می‌کند. این ترشحات همچنین به عنوان ضد انعقاد آور شناخته می شوند. این موضوع باعث می‌شود خون به سمت زخم ها جاری شود تا به بهبودی آنها بهتر کمک کند.

در حال حاضر زالو درمانی به دلیل وسایل ساده و ارزان قیمت آن بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و امروزه از آن در موارد پزشکی و آرایشی استفاده بسیار می شود.

 زالو درمانی طبی

زالوهای دارویی دارای ردیف های ریز دندان هستند. زالوها پوست فرد را با دندان های خود سوراخ می کنند و ضد انعقاد خون را از طریق بزاق خود وارد می‌کنند. سپس زالوها مجاز به استخراج خون ، به مدت ۲۵ دقیقه ، از شخصی که تحت درمان است می باشند. که این مساوی است با مقدار نسبتاً کمی خون ، یعنی تا ۱۵ میلی لیتر در هر زالو.  این زالوهای های دارویی و طبی اغلب از مجارستان یا سوئد به دست می‌آیند.

 

 موارد استفاده زالو در درمان

در چند جا می توان از زالو درمانی استفاده کرد. افرادی که ممکن است از این مزیت بهره‌مند شوند شامل افرادی هستند که:

1)   دارای عوارض جانبی دیابت هستند و قطع عضو می باشند.

2)  افرادی که بیماری قلبی دارند.

3)  افرادی که تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته اند و در آنها خطر از بین رفتن بافت نرم وجود دارد.

4)  همچنین برای درمان لخته های خون و واریس هم توصیه شده است.

افراد مبتلا به کم‌خونی ، و کودکان زیر ۱۸ سال و زنانی که باردار هستند باید از استفاده آن جدا خودداری کنند.

 

موارد استفاده زالو در مواد آرایشی

از زالو ها سال‌ها برای تولید ماسک هم استفاده میشد.. غدد زالو همچنین حاوی ترکیباتی هستند که قابل استفاده در زیبایی شناسی هستند. در حال حاضر در بازار پمادها و کرم هایی با اشاره به فعالیت وجود دارد،  اما آنها نمی تواند اثر مستقیمی بر روی پوست ماده هیرودو حاصل از درمان جایگزین باشند. سالها و قرنهاست که به این دلیل در زیبایی مورد استفاده قرار می گرفته اند و طرفداران امروزی نیز از جمله بازیگران مشهور مانند “دمی مور ” از آن استفاده می کنند. غدد زالو ها دارای لیپید می باشند که یک ماده فعال اساسی در پوست است به همین دلیل هم می توانند به خوبی با پوست سازگار باشد و اثرات مطلوبی را بر جای بگذارند.

اثرات استفاده از زالو بر روی پوست

زالو برای درمان بعضی از روش ها و آکنه های پوستی و مهار پیری پوست استفاده می شود. ماسک های صورت و بدن در ترکیب های مختلف روغن محمود با خون زالو هستند. در دوره فرانسه ، استفاده از زالو برای بهبود زیبایی تقریباً یک بوده است. خون حاصل از داروها که بر روی پوست شما بسته می شوند ، احساس تغذیه مناسب و سلامتی خود و پوست را به همراه دارند تحقیقات بعدی در مورد ماده غدد بزاقی ، وجود موادی را که بر روی پوست ، نشان ، گردش خون و اکسیژن رسانی و قوام آن تاثیر می گذارد ویرگول تایید کردند. هیالورونیداز ، کلاژناز آلاستاز ، به عنوان عوامل گسترش ، کاهش تنش و تقویت نفوذ بافت در پوست سایر ترکیبات مشتق شده از باد به اتاق عمل می کنند.هم چنین ماده مشابه هیستامین باعث روشن شدن پوست و افزایش گردش خون در محل می‌شود. بنابراین ترکیب یک کرم مناسب بر اساس جدیدترین مواد موجود باعث می شود که وضعیت و ظاهر پوست شما تغییر یابد و از آن در موارد آرایشی و بهداشتی و درمانی استفاده شود.

سرزمین زالو
سرزمین زالو
برای انجام زالو درمانی و مشاوره طب سنتی برای درمان انواع بیماریها حجامت و بادکش سرد و گرم با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *