فواید زالو درمانی

نتایج مثبت و منفی زالودرمانی
سپتامبر 20, 2016
کلینیک زالو درمانی
آوریل 3, 2017

زالو درمانی چیست؟

زالو درمانی یک روش درمانی در طب سنتی است که به گفته صاحبان نظران طب سنتی می تواند چاره ای برای بسیاری از بیماری ها باشد. زیبایی صورت و شفاف سازی آن یکی از جمله کاربردهای زالو درمانی است.

زالو درمانی و یا هیرودوتراپی از روشهای درمانی در طب سنتی است که این روزها در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد . بد نیست بدانید که زالو درمانی و زیبایی پوست  رابطه ای قوی با یکدیگر دارند و زالو درمانی می تواند برای ما پوستی زیبا و شفاف را به همراه داشته باشد.

در درمان با زالو ابتدا باید بدن را پاکسازی و آماده کرد که این پاکسازی می‌تواند با کمک غذا یا داروهای گیاهی صورت پذیرد.

عصاره‌ آب دهان زالو شامل دو دسته از مواد هستند كه گروهی به عنوان نروترانسمیتر بر روی پایانه‌های عصبی عمل می‌كنند و موجب تحریك عمومی روی نقاط طب سوزنی می‌شوند و دسته‌ دیگر كه بر روی گردش خون عمومی و مویرگ‌ها عمل كرده و به عنوان ضد انعقاد ، ضد تورم و ضد درد ایفای نقش می‌كنند.

تحقیقات نشان داده که زالو درمانی تأثیرات شگرف و خارق‌العاده‌ای در درمان جوش‌ها و جای آن و نیز لک‌های پوستی دارد به‌طوری‌که از آن به‌عنوان داروی شفادهنده پوست تعبیر می‌گردد.

در هنگام درمان بیماری‌های و مشکلات مربوط به پوست، پزشکان توصیه می‌کنند به دلیل این‌که ممکن است محل گزش زالو‌های بزرگ‌تر بر روی پوست مانده و جلوه‌ ناخوشایندی هرچند به‌صورت موقت ایجاد نماید، بهتر است از زالوهای کوچک‌تر با تعداد بیشتر استفاده شود تا علاوه بر نتیجه بهتر و درخشانی بیشتر پوست، مسئله و ناراحتی در ناحیه گزش به وجود نیاید. اهمیت این امر به‌خصوص برای افراد با طبع صفراوی و نیز پوست‌های سبزه بیش از دیگران خود را نشان می‌دهد‌. زیرا در این دسته افراد محل گزش دیرتر بهبود پیدا می‌کند.

همچنین برای شروع کار، ابتدا در نواحی زیر چانه، پشت گوش‌ها یا کنار صورت را بهتر است زالو درمانی کرد و در صورت نبود مشکل، زالو را مستقیم بر روی محل لک‌ها و یا جوش قرار دارد. جالب اینجاست که در برخی موارد با زالو درمانی در نواحی گفته شده، مشکلات پوستی حل شده و نیاز به قرار دادن مستقیم نیست‌.

نکته مهم دیگر این است که هر زالو فقط یک‌بار قابل‌استفاده است و هرگز نباید دوباره حتی برای خود فرد مورداستفاده قرار

گیرد.

عوارض زالو درمانی روی پوست

زالو درمانی یکی از روش‌های بسیار کهن و سنتی بوده که ابوعلی سینا به عنوان پدر پزشکی دنیا نیز به آن اشاره کرده است. این روش چنانچه طبق اصول و قوانین طب سنتی و نیز در مراکز مجاز معتبر توسط افراد خبره و متخصص انجام گیرد، عموماً بی‌خطر بوده و عوارض چندانی مگر در موارد نادر ندارد که البته این عوارض احتمالی قابل‌پیشگیری و کنترل هستند.

از جمله عوارض مهمی که می‌توان بر اثر زالو درمانی بر روی پوست به وجود آید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خونریزی شدید در محل گزش به علت استفاده از تعداد زیادی زالو

امکان انتقال آلودگی‌های میکروبی توسط زالوهای غیر طبی و رشد یافته در محیط‌های آلوده

عوارض ناشی از زالو درمانی توسط افراد سودجو با به‌کارگیری زالوهای غیر طبی و سمی

واقعیت زالو درمانی

زالو امروزه در مهار پرخونی عروق به عنوان مهم‌ترین عارضه جراحی‌های پلاستیک، میکروسکوپی، پیوند اعضا و گرافت‌های پوستی به خوبی عمل می‌کند و مانع احتقان خون، هماتوم، ترومبوز و نکروز عضو یا فلاپ پیوند زده شده، می‌شود.

با انداختن دو عدد زالو پشت گوش‌ها در بیماری‌هایی مانند پارکینسون، رعشه، MS، گرفتگی عروق مغز، آلزایمر و صرع موثر است،  با استفاده از زالو روغن‌هایی تهیه می‌شود که باعث افزایش توانایی جنسی مردان می‌شود.

عوارض سکته مغزی و نرسیدن خون به مغز که به صورت فلج یک ‌طرفه، رعشه، لرزش سر، دست‌ها و ضعف مغز ظاهر می‌شود، با انداختن دو عدد زالو به پشت گوش در مقابل آن طرفی که فلج شده است؛ مویرگ‌های مغز باز می‌شود.

از زالو می‌توان در زمینه عفونت چشم و گل مژه، درمان عفونت سینوس‌ها، سینوزیت مزمن، کیست، عفونت پستان‌ها و غده‌های عفونی زیر پوست نیز استفاده کرد.

دمل‌ها، زخم‌های چرکی و جوش‌هایی که در اثر عفونت خون یا در اثر ترشح هورمون جنسی در خون، در اوایل بلوغ بر پوست چهره و بدن ظاهر می‌شود را می‌توان با زالواندازی برطرف کرد.

زالو‌ها با مکیدن خون بیمار مبتلا به بیماری‌های آلرژی، می‌توانند در افزایش ایمنی بدن بیمار و کاهش علائم آلرژیک موثر باشد، گفت: در نتیجه فرد در مقابل کوچک‌ترین عوامل حساسیت‌زا ‌واکنش نشان نمی‌دهد.

 

سرزمین زالو
سرزمین زالو
برای انجام زالو درمانی و مشاوره طب سنتی برای درمان انواع بیماریها حجامت و بادکش سرد و گرم با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *